Kaksikielinen Pohjanmaan Perhehoitajat ry täydentää Perhehoitoliiton jäsenkenttää

Iso joukko ihmisiä on kokoontunut juhlasaliin ja he heiluttavat iloisesti kameralle.
Perhehoitoliitto toivottaa uudet jäsenensä lämpimästi tervetulleiksi! Kuva on liiton 40-vuotisjuhlista Jyväskylästä 21.4.2023. Kuva: Olli Koikkalainen

Perhehoitoliitto on saanut kaksi uutta jäsenyhteisöä: kaksikielisen perhehoitoyhdistyksen Pohjanmaan Perhehoitajat ry – Österbottens Familjevårdare rf ja Perhekuntoutuskeskus Lauste ry:n, josta tuli liiton kannatusjäsen. Perhehoitoliiton hallitus hyväksyi kummankin jäsenhakemuksen 22.4.2023.

Pohjanmaan Perhehoitajat ry – Österbottens Familjevårdare rf on perustettu helmikuussa 2023, ja sen kotipaikka on Vaasa. Yhdistyksen tarkoitus on toimia Pohjanmaan alueen perhehoitajien edunvalvojana, ylläpitää yhteyksiä viranomaisiin ja päätöksentekijöihin, edistää jäsenistön virkistys- ja koulutustoimintaa, tukea perhehoitoa käsittelevää tutkimusta ja lisätä yleistä perhehoitomyönteisyyttä.

Yhdistys järjestää koulutus- ja virkistystoimintaa jäsenilleen ja näiden perheille. Jäseniksi voivat liittyä kaikki, jotka joko toimivat, aikovat toimia tai ovat toimineet perhehoitajina.

Perhekuntoutuskeskus Lauste ry on yksityinen, voittoa tavoittelematon lastensuojelupalveluiden asiantuntijajärjestö, joka toimii Turussa ja Uudessakaupungissa. Se tarjoaa sijaishuollon palveluita, erityistä huolenpitoa, perhekuntoutusta ja avopalveluita. Lausteella on noin 70 asiakaspaikkaa lapsille ja nuorille sekä 25 asiakaspaikkaa perheille.

Perhehoitoliitto on 30-jäseninen yhteisö

Perhehoitoliittoon kuuluu nyt kaikkiaan 20 perhehoitajien yhdistystä ja Suomen Sijaiskotinuoret, Sinut ry. Näiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on noin 4 000.

Perhehoitoliiton varsinaisia jäseniä ovat myös kumppanuusyhdistykset (Auta Lasta ry ja SOS-Lapsikylä ry) ja kolme kunniajäsentä. Perhekuntoutuskeskus Lausteen lisäksi liitolla on kolme muuta yhteisökannatusjäsentä (AVA perhepalvelut Oy, Familar Oy ja Pohjanmaan hyvinvointialueen lastensuojelun perhehoito).

Avainsanat: , , , ,