Ikäihmisten perhehoidon kouluttajakoulutus

17.09.2024 – 19.09.2024
Jyväskylä

Kouluttajakoulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka tulevat jatkossa toimimaan perhehoitajien ennak­kovalmennusryhmien vetäjinä alueellaan. Osallistujan tulee tuntea hyvinvointialueen ikäihmisten palvelujärjestelmä ja olla kiinnostunut ikäihmisten perhehoidon kehittämisestä. Koulutustehtävistä kiinnostunut perhehoitaja voi toimia kouluttajatyöparina.  Koulutuksen käyneet saavat käyttöönsä Perhehoitoliiton valmennusmallin ja siihen liittyvät materiaalit, kuten valmennuskansiot.

Koulutuspäivät ovat intensiivistä, vuorovaikutuksellista yhdessä oppimista ja kouluttautumista.

Koulutuksen jälkeen

• Tiedät perhehoidon valmennuksen rakenteet ja ymmärrät valmennusprosessin tavoitteet yksilö ja perhekohtaisesti.
  • Hahmotat yhteistyöverkoston perhehoidon ympärillä.
  • Pystyt suorittamaan valmiuksien arviointia perhehoitajia kouluttaessasi.

Aika: 17.-19.9.2024 ja yksi työnohjauspäivä.

Paikka: Jyväskylä, Kansalaistoiminnankeskus Matara (Matarankatu 6)

Hinta: Ikäihmisiä hoitaville perhehoitajille koulutus on maksuton, muille 720 euroa (sis. materiaalit ja kahvit), matka- ja ruokailukuluista osallistujat vastaavat itse.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen on päättynyt. Voit ilmoittautua koulutukseen 30.8.2024 mennessä. Huomaathan, että ilmoittautuminen on sitova. Peruutus on maksuton 30.8. saakka. Sen jälkeen tapahtuneesta peruuttamisesta tai peruuttamatta jättämisestä veloitamme perhehoitajalta 50 € ja muilta koko koulutusmaksun. Ilmoittautumisen voi perua laittamalla sähköpostia osoitteeseen tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi. Osallistujan voi myös tarvittaessa vaihtaa maksutta.

Kouluttaja: Sanna Kosonen, kehittämispäällikkö, Perhehoitoliitto ja Merja Laitala, perhehoitaja, kokemuskouluttaja

Lisätietoa: Sanna Kosonen, sanna.kosonen@perhehoitoliitto.fi, puh. 040 310 1442