KeVa-perhehoidon valmennuksen kouluttajakoulutus

11.02.2025 klo 11.00 – 13.02.2025 klo 13.00
Jyväskylä

Kouluttajakoulutuksen tavoitteena on antaa valmiudet valmentaa vammaisten ihmisten perhehoitajuudesta kiinnostuneita. Koulutuksessa tutustutaan KeVa-valmennusohjelmaan; materiaaleihin ja perhehoitajalta edellytettävien valmiuksien yhteiseen arviointiin.

Kouluttajakoulutus on tarkoitettu keva-perhehoidon työntekijöille ja kokeneille perhehoitajille, jotka tulevat jatkossa toimimaan keva-perhehoitajien ennakkovalmennusryhmien vetäjinä alueellaan.

Osallistujan tulee tuntea hyvinvointialueen vammaisten ihmisten palvelujärjestelmä ja olla kiinnostunut vammaisten perhehoidon kehittämisestä. Koulutustehtävistä kiinnostunut perhehoitaja voi toimia kouluttajatyöparina. Koulutuksen käyneet saavat käyttöönsä Perhehoitoliiton valmennusmallin ja siihen liittyvät materiaalit, kuten valmennuskansiot.

Koulutuspäivät ovat intensiivistä, vuorovaikutuksellista yhdessä oppimista ja kouluttautumista.

Koulutuksen jälkeen:

• Tiedät perhehoidon valmennuksen rakenteet ja ymmärrät valmennusprosessin tavoitteet yksilö- ja perhekohtaisesti.
  • Hahmotat yhteistyöverkoston perhehoidon ympärillä.
  • Pystyt suorittamaan valmiuksien arviointia perhehoitajia kouluttaessasi.

Aika: 11.-13.2.2025, lisäksi koulutukseen liittyy työnohjauspäivä, jonka ajankohta sovitaan perusjaksolla. Koulutuspäivien alustava aikataulu:

Tiistai 11.2.2025 klo 11.00–17.00

Keskiviikko 12.2.2025 klo 9.00–16.30

Torstai 13.2.2025 klo 9.00–13.00

Paikka: Jyväskylä, Matarankatu 6

Hinta: 720 euroa, joka sisältää valmennusmateriaalin ja ohjelmaan kuuluvat kahvit. Majoitus-, matka- ja lounaskuluista osallistujat vastaavat itse.

Kouluttaja: perhehoidon asiantuntija Minni Haveri, Perhehoitoliitto ja perhehoitaja Minna Terämaa

Ilmoittautuminen: Voit ilmoittautua koulutukseen tästä linkistä 9.1.2025 mennessä. Huomaathan, että ilmoittautuminen on sitova. Peruutus on maksuton viimeiseen ilmoittautumispäivään saakka (9.1.2025). Sen jälkeen tulleesta peruutuksesta veloitamme koko koulutusmaksun. Ilmoita peruutuksesta osoitteeseen tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi. Osallistujan voi tarvittaessa vaihtaa.

Lisätietoa: Järjestelyihin liittyvissä asioissa kysymyksiin vastaa tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi, puh. 044 766 3301 ja sisältöön liittyvissä kysymyksissä Minni Haveri, puh. 040 310 1445minni.haveri@perhehoitoliitto.fi