Salassapito vertaisuuteen perustuvassa tuessa -koulutus

18.11.2024 – 21.11.2024

Koulutus keskittyy salassapidon kysymyksiin perhehoidon vertaisuuteen perustuvassa järjestetyssä tuessa.

Koulutus on tarkoitettu perhehoitajille, vertaisasiantuntijoille, vertaisryhmien ohjaajille, mentoreille sekä perhehoitajien vertaisuuteen perustuvaa tukea järjestävien organisaatioiden työntekijöille.

Koulutuksen jälkeen:

• tiedät mitä salassapito vertaisuuteen perustuvassa tuessa tarkoittaa
  • tunnistat haasteet ja mahdollisuudet vertaisuuteen perustuvassa tuessa perhehoidon kentällä
  • ymmärrät osallistujan, vertaisohjaajan ja järjestäjän salassapidon vastuut vertaistuen piirissä
  • olet harjoitellut vertaisryhmien ohjaamisessa salassapitokysymyksiin liittyviä käytännön tilanteita ja pohtinut niihin konkreettisia ratkaisuvaihtoehtoja
  • osaat soveltaa tietoa salassapidosta omassa tehtävässäsi vertaistoiminnan ohjaajana tai järjestäjänä

Aika: Koulutus toteutuu ajalla 18.–21.11.2024. Vuorovaikutteinen itseopiskeluaika on 18.–20.11. ja verkkotapaaminen 21.11. klo 13–15.  Varaathan itseopiskelua varten aikaa noin 1–2 tuntia.

Paikka: Verkossa.

Hinta: Maksuton.

Ilmoittautuminen: Voit ilmoittautua koulutukseen tästä linkistä 14.11. mennessä. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdolliset peruutukset tulee tehdä vahvistussähköpostissa tulevan linkin kautta tai sähköpostitse osoitteeseen tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi 14.11. mennessä, jotta voimme ottaa varasijalta osallistujan tilallesi. Peruuttamatta jätetystä tai 14.11. jälkeen peruutetusta koulutuksesta veloitamme 30,00 euroa.

Kouluttaja: Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Titta Turunen ja toiminnanjohtaja Merja Lehtiharju

Lisätietoa: Järjestelyihin liittyvissä asioissa kysymyksiin vastaa tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi, puh. 044 766 3301 ja sisältöön liittyvissä kysymyksissä Merja Lehtiharju, merja.lehtiharju@perhehoitoliitto.fi puh. 040 310 1441.