Turvaa jälkihuollosta! -webinaari

07.11.2024 klo 09.00 – 07.11.2024 klo 12.00

Millaisista tekijöistä turvan kokemus syntyy jälkihuollossa olevalle nuorelle? Millaisia kokemuksia perhehoitajalla on toimimisesta jälkihuoltonuoren tukena?  Mitä jälkihuollon järjestäminen erimuotoisena perhehoitona edellyttää järjestämisen rakenteilta? Entä mitä tulee ottaa huomioon tehtäessä toimeksiantosopimusta jälkihuoltonuoren perhehoidosta. Tällaisiin teemoihin pureudumme Turvaa jälkihuollosta! -webinaarissa. Puheenvuorot toimivat ajatusten ja keskustelun herättelijöinä.

Webinaari on tarkoitettu erityisesti lastensuojelun perhehoitajille ja perhehoidon työntekijöille sekä muille jälkihuollosta kiinnostuneille.

Ohjelmassa mm.

• Toiveita aikuisille itsenäistymisen taitekohdassa – nuorten puheenvuoro. Mukana koordinaattori Roosa Klemetti, Erityishuoltojärjestöjen liitto EHJÄ ry, Omilleen-toiminta.
  • Hyvinvointialue jälkihuollon järjestämisen rakenteita kehittämässä -kokemuksia jälkihuollon järjestämisestä perhehoitona Varsinais-Suomesta ja Keski-Pohjanmaalta. Jälkihuollon palvelupäällikkö Tytti Mäkinen Varhasta, sosiaalityöntekijät Matleena Paalimäki ja Salla-Maria Ahtikari Soitesta
  • Perhehoitaja jälkihuoltonuoren tukena. Perhehoitaja Heini Junnilainen.
  • Perhehoidon toimeksiantosopimus jälkihuollossa, erityisasiantuntija Jaana Tervo, THL Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
  • Perhehoidosta on moneksi – perhehoitoa erilaisiin jälkihuoltovaiheen tarpeisiin.  Perhehoitajan toimintaedellytysten vahvistaminen. Kehittämispäälliköt Anu Lehtosaari ja Sanna Kosonen Perhehoitoliitto

Aika: 7.11.2024 klo 9.00–12.00

Paikka: Teams

Hinta: Maksuton

Vetäjät: Anu Lehtosaari, lasten ja nuorten perhehoidon kehittämispäällikkö, Perhehoitoliitto ja Sanna Kosonen, aikuisten perhehoidon kehittämispäällikkö, Perhehoitoliitto

Ilmoittautuminen: Voit ilmoittautua webinaariin tästä 4.11.2024 mennessä. Mahdolliset peruutukset voi tehdä vahvistussähköpostissa olevan linkin kautta, tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi.

Lisätietoa: Järjestelyihin liittyvissä asioissa kysymyksiin vastaa tapahtumasihteeri@perhehoitoliitto.fi, puh. 044 766 3301 ja sisältöön liittyvissä kysymyksissä Anu Lehtosaari, anu.lehtosaari@perhehoitoliitto.fi, 040 310 1443