Tiktok-sossut suojelevat syksyn 2023 Ajoissa kotiin -kampanjaa

Kaksi naista poseeraa kameraan selät vastakkain ja kädet puuskassa.
Tiktok-sossut Maija Haapala ja Camilla Jokela suojelevat syksyn 2023 Ajoissa kotiin -kampanjaa. Kuva: Asta Halmetoja

Perhehoitoliitto koordinoi joka syksy valtakunnallista Ajoissa kotiin -kampanjaa, jolla rekrytoidaan uusia perhehoitajia ja tiedotetaan perhehoidon mahdollisuuksista. Kahden viikon mittainen kampanja toteutetaan yhteistyössä hyvinvointialueiden, järjestöjen ja perhehoitoa tuottavien yritysten kanssa.

Kampanjan aikana ympäri Suomea järjestetään infotilaisuuksia ja tempauksia ja perhehoito on vahvasti esillä sosiaalisessa mediassa. Perhehoitoliitto vastaa kampanjan valtakunnallisesta tiedottamisesta ja ylläpitää perhehoitajaksi.fi-sivustoa.

Tänä syksynä Ajoissa kotiin -kampanja järjestetään 4.–17.9.2023 teemalla Mahdollisuus asua perheessä. Kampanjan suojelijoina toimivat TikTok-sossuina tunnetut sosiaalityöntekijät Maija Haapala ja Camilla Jokela

Kaksikko purkaa TikTokissa @sossut-tilillään lastensuojeluun liittyvää häpeää, stigmaa ja kasvottomuutta sekä jakaa tietoa lastensuojelusta ja lasten oikeuksista. Tilillä on yli 47 000 seuraajaa.

– On kunnia saada toimia Ajoissa kotiin -kampanjan suojelijoina! On tunnistettava, että yhteiskunta ei aina pysty tarjoamaan lapsille ja nuorille riittävää turvaa, vakautta ja huolenpitoa. Näin ollen yhteiskunnassa tarvitaan lisää turvallisia, lapsista välittäviä aikuisia, joilla on antaa aikaa ja ennen kaikkea rakkautta ihan jokaiselle lapselle, Haapala ja Jokela kertovat.

Lisätietoa ja osallistumisohjeita on tulossa kesän 2023 aikana kampanjan verkkosivuille ja Perhehoitoliiton somekanaville

Avainsanat: , , , , , , ,