Tutustu päivitettyyn perhehoitajan verotusohjeeseen

Kuvassa on seteleitä ja veropapereita.
Kuvituskuva: Rodeo.fi

Verohallinto on päivittänyt perhehoitajien verotusta koskevaa ohjeistustaan muutamilta osin. Olennaisimmat muutokset ovat seuraavat:

• Matkakulujen vähentämistä koskevia osia on täsmennetty tuloverolakiin tehdyn tilapäisen muutoksen vuoksi.
  • Ohjeeseen on lisätty tekstiä perhehoitajan saamasta ansionmenetyskorvauksesta.
  • Todellisten kulujen vähentämistä koskevaan kohtaan on lisätty asiaa asuinrakennuksen. poistojen tekemisen edellytyksistä.

Tutustu päivitettyyn verotusohjeeseen Verohallinnon sivuilla tästä linkistä. Lisätietoa perhehoitajien verotuksesta saat myös Perhehoitoliiton sivuilta tästä linkistä

Perhehoitoliitto järjestää perhehoitajien verotusta koskevan teematuokion Teams-etäyhteydellä 25.4.2023 kello 14–16. Maksuttomaan ja kaikille avoimeen teematuokioon on ennakkoilmoittautuminen, joka päättyy 23.4.2023. Katso lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet tästä linkistä.

Tietoa perhehoitajien verotuksesta saat myös katsomalla oheisen Perhehoitoliiton julkaiseman videon:

Avainsanat: , , , ,