Ikäihmisten perhehoito vahvasti esillä Ylen kanavilla: Tutustu tallenteisiin tästä

Yle on haastatellut muun muassa perhehoitoon hiljattain muuttanutta Veijo Vuorista. Kuva: Kaappaus Ylen videolta

Yle on käsitellyt marraskuun 2023 aikana useissa jutuissaan ja ohjelmissaan ikäihmisten perhehoitoa. Moneen juttukokonaisuuteen voi tutustua Ylen verkkopalveluissa.

Ylen A-studio kävi tutustumassa Pekka Kiven ja Aija Dunderin perhekodin arkeen Satakunnan Luvialla. 1. marraskuuta esitetyn ohjelman studio-osuudessa käytiin myös keskustelua perhehoidosta ja vanhuspalveluiden tilasta. Keskustelemassa olivat sote-valiokunnan puheenjohtaja Krista Kiuru (sd.) ja varapuheenjohtajan Mia Laiho (kok.) sekä yhteiskuntapolitiikan professori Teppo Kröger Jyväskylän yliopistosta. Ohjelman tallenteen voi katsoa Yle Areenassa tästä linkistä (perhehoito-osuus alkaa noin kohdasta 15:45).

Yle on tehnyt samasta perhekotivierailuista myös erillisen verkkoartikkelin, jossa on videoklippejä ja tekstiosuuksia. Artikkeliin on haastateltu Perhehoitoliiton kehittämispäällikköä Sanna Kososta. Tustustu artikkeliin tästä linkistä.

Myös Yle Radio Suomi Joensuu haastatteli hiljattain Perhehoitoliiton Sanna Kososta ikäihmisten perhehoidosta. Haastattelun voi kuunnella Yle Areenassa tästä linkistä.

Avainsanat: , , , ,