Minna Ahokas jatkaa puheenjohtajana, hallitukseen kaksi uutta jäsentä

Joukko ihmisiä seisoo rivissä ja hymyilee
Perhehoitoliiton hallitus liittokokouksen 2024 jälkeen: Tiina Pyykkö (vas.), Minna Koistinen, Erja Sarenius-Salmenkivi, Joel Sällälä, Merja Laitala, Hannu Haukilahti, Olli Rajala, Johanna Pappila, Veli-Pekka Johansson ja puheenjohtaja Minna Ahokas. Kuva: Olli Koikkalainen / Perhehoitoliitto

Jyväskylässä 20.4.2024 kokoontunut Perhehoitoliiton liittokokous valitsi kotkalaisen perhehoitaja Minna Ahokkaan, 49, jatkokaudelle liiton puheenjohtajaksi. Kyseessä on Suomen Perhehoitajat ry:tä edustavan Ahokkaan kolmas kaksivuotiskausi Perhehoitoliiton puheenjohtajana.

Niin ikään erovuorossa ollut hallituksen jäsen, liiton varapuheenjohtaja Hannu Haukilahti (Keski-Pohjanmaan Perhehoitajat ry) valittiin uudelleen hallitukseen. Uusina hallitukseen nousivat muiden erovuoroisten jäsenten tilalle Minna Koistinen (Pohjois-Savon Perhehoitajat ry) ja Joel Sällälä (Suomen Sijaiskotinuoret Sinut ry).

Hallituksessa jatkavat liittokokouksessa valittujen lisäksi Johanna Pappila (Kesiva Perhehoitajat ry), Olli Rajala (Etelä-Pohjanmaan Perhehoitajat ry), Tiina Pyykkö (Uudenmaan Sijaisperheet ry), Merja Laitala (Pohjois-Pohjanmaan Perhehoitajat ry), Veli-Pekka Johansson (Suomen Perhehoitajat ry) ja Erja Sarenius-Salmenkivi (Uudenmaan Sijaisperheet ry).

Liittokokouksessa oli 56 osallistujaa, jotka edustivat yhteensä 20:tä Perhehoitoliiton jäsenyhteisöä. Perhehoitoliittoon kuuluu 19 perhehoitajien yhdistystä, sijaiskotinuorten Sinut ry, kaksi kumppanuusyhdistystä, neljä yhteisökannatusjäsentä ja kolme kunniajäsentä.

Avainsanat: , , ,