Perhehoitoperheille tarjolla edullisia täysihoitolomia vuonna 2025

Piirroskuvassa neljä iloista omenahahmoa heittelee syksyisiä lehtiä.
Piirros: Jenna Rauvala

Perhehoitoliitto järjestää yhdessä Maaseudun Terveys- ja lomahuolto ry:n kanssa tuettuja vertaislomia perhehoitoperheille myös vuonna 2025. Lomat ovat edullisia: omavastuuosuus aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä on 125 euroa viideltä vuorokaudelta ja alle 17-vuotiaat lomailevat maksutta.

Jokaiseen lomaan sisältyy täysihoito (aamiainen, lounas ja päivällinen), majoitus perhekoon mukaisissa huoneissa tai huoneistoissa, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö, lomapaikan yleinen vapaa-ajan ohjelma ja ryhmälle suunnattua omaa, maksutonta ohjelmaa. Perhelomilla on tarjolla myös lastenhoito 1–3-vuotiaille lapsille (4 x 2 h). Pyrimme lisäksi järjestämään jokaiselle lomalle vertaisohjaajan.

Vuoden 2025 lomavaihtoehdot perhehoitoperheille:

• 23.–28.2.2025 Kuortaneen urheiluopisto: Vertaisloma lapsiperheille (lastensuojelun perhehoitoperheet): Täytä hakemus tästä linkistä. Hakuaika päättyy 30.11.2024.
  • 8.–13.6.2025 Pajulahden liikuntakeskus: Vertaisloma lapsiperheille (lastensuojelun perhehoitoperheet): Hakuaika ei ole alkanut.
  • 20.–25.7.2025 Sport & Spa Hotel Vesileppis: Vertaisloma lapsiperheille (kaikkien perhehoidon muotojen perhehoitoperheet): Hakuaika ei ole alkanut.
  • 12.–17.10.2025 Tanhuvaaran urheiluopisto: Vertaisloma lapsiperheille (lastensuojelun ja kehitysvammaisten perhehoitoperheet): Hakuaika ei ole alkanut.
  • 12.–17.10.2025 Vuokatin urheiluopisto: Vertaisloma lapsiperheille (yksin perhehoitajina toimivien perhehoitoperheet): Hakuaika ei ole alkanut.

Kesän ja syksyn 2025 lomien hakuaika alkaa talven 2024–25 aikana. Asiasta kerrotaan aikanaan muun muassa Perhehoitoliiton somekanavilla ja uutiskirjeissä.

Lisätiedot & Hakuohjeet:

Edit 3.10.2024: Päivitetty lisätietoa lomien hakuajoista.

Avainsanat: , , , , ,