Tilaus- ja sopimusehdot

1. Verkkokaupan yhteystiedot ja yleiset ehdot

Nämä sopimusehdot koskevat Perhehoitoliitto ry:n verkkokauppaa. Perhehoitoliitto ry on Perhehoito-lehden julkaisutoiminnasta ALV-velvollinen ja muun toiminnan osalta veroton myynti AVL 4 § mukaan arvolisäveroton.

2. Tilaaminen

Tilaaja kerää valitsemansa tuotteet ostoskoriin, josta siirrytään maksamaan tilaus. Yhteenvetosivulla näytetään valitut tuotteet. Tilaaja hyväksyy tilauksen kuittaamalla tilaus- ja toimitusehdot luetuiksi ja klikkaamalla ”Lähetä tilaus”. Tämän jälkeen tilaaja ei voi enää muuttaa tekemäänsä tilausta.

Tilaaja saa hyväksymästään tilauksesta sähköisesti tilausvahvistuksen, josta tilaaja voi tarkistaa tilauksen tiedot. Peruuttamistiedot kts. kohta 5. Verkkokaupan tilaukset toimitetaan vain Suomeen.

3. Maksuehdot

Maksu tilauksen yhteydessä:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kun maksat verkkokaupassa, jossa on käytössä Paytrail-maksupalvelu, onnistuu maksaminen pankkien verkko-, kortti- ja mobiilimaksutavoilla. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2, Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    www.paytrail.com

Maksu tilauksen jälkeen:

Maksu voidaan suorittaa myös laskulla. Kuitenkin kuluttaja-asiakkaille tilaus toimitetaan vasta maksusuorituksen tultua tilille. Perimme laskuttamisesta 5 euron laskutuslisän.

Maksumuistutuksesta peritään 5 euron huomautusmaksu ja viivästyskorko. Viivästyskoron määrä on seitsemän prosenttiyksikköä korkeampi kuin kulloinkin voimassa oleva Euroopan keskuspankin määrittämä viitekorko.

4. Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteidemme toimitusaika on 5–7 arkipäivää. Poikkeuksena on heinäkuu, jolloin Perhehoitoliiton toimisto on suljettu. Pyrimme mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme mahdollisimman pian yhteydessä asiakkaisiin sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

5. Toimitustapa

Toimitus Postin välityksellä toimitusosoitteeseen:

• Pikkupaketti 35 x 25 x 3 cm, paino 2 kg: 5,90 €
    • Kotipaketti max. 40 x 32 x26 cm: 13,90 €
    • Kotipaketti yli. 40 x 32 x 26 cm: Vain laskutusasiakkaat

Laskutettava hinta perustuu Posti Oyj:n ilmoittamaan todelliseen hintaan 13,90 € + 0,30 €/kg. Hinnat perustuvat todellisen painon ja tilavuuspainoon (leveys x pituus x korkeus x 250 g / m3), riippuen siitä kumpi on isompi. Minimiveloitus on 1 kg. Vähimmäispaino on 100 g. Lisätietoa: posti.fi.

Toimitus Postin välityksellä noutopisteeseen:

• Postipaketti max. 40 x 32 x 26 cm: 7,90 €
    • Postipaketti yli. 40 x 32 x 26 cm: Vain laskutusasiakkaat

Laskutettava hinta perustuu Posti Oyj:n ilmoittamaan todelliseen hintaan 7,90 € + 0,30 €/kg. Hinnat perustuvat todellisen painon ja tilavuuspainoon (leveys x pituus x korkeus x 250g / m3), riippuen siitä kumpi on isompi. Minimiveloitus on 1 kg. Vähimmäispaino on 100 g. Lisätietoa: posti.fi.

Paketti säilytetään noutopisteessä Postin säilytysaikojen puitteissa:

• 2 päivää: Lähilokerossa oleva lähetys
    • 7 päivää: Paketit Postin palvelupisteestä sekä automaateissa perille toimitettavat paketit ja kuljetusyksiköt, jotka on yritetty jakaa vastaanottajalle

Noutamatta jätetystä tilauksesta perimme Postin palautus- ja uudelleen lähetyksen toimituskulut.

Nouto Jyväskylän toimistosta:

Sovi tilauksen noudon ajankohta etukäteen: toimisto@perhehoitoliitto.fi, p. 040 310 1440 (avoinna arkisin ma–to klo 9–15).

6. Peruuttamis- ja palautusoikeus

Noudatamme tavarakaupassa kuluttaja-asiakkaalla kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta. Peruuttamisaika alkaa siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Ostaja vastaa palautuksesta aiheutuneista toimituskuluista.

Peruuttamisilmoitus toimitetaan sähköpostilla toimisto@perhehoitoliitto.fi tai kirjeitse Perhehoitoliitto ry, Ilmarisenkatu 17 A, 40100 Jyväskylä. Sähköpostitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen perille, kun se on saapunut myyjän sähköpostilaatikkoon. Postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen perille seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä.

Peruuttamisilmoituksen tulee sisältää:

• Palautettavan tuotteen tilauspäivämäärä
    • Palautettavan tuotteen palautuspäivämäärä
    • Palautettavan tuotteen nimi, tuotenumero ja yksikköhinta
    • Palautettavan tuotteen kappalemäärä
    • Palautuksen syy
    • Palauttajan/tilaajan nimi, osoite, puhelin ja sähköpostiosoite
    • Palautuksen saajan IBAN-pankkitilinumero, jos maksettu verkkopankissa.

Myyjä palauttaa rahat 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Myyjä saa kuitenkin pidättäytyä rahojen palautuksesta, kunnes on saanut tavaran takaisin tai asiakas voi osoittaa esim. palautuskuitilla, että on lähettänyt tavaran. Jos ostaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi kotipaketin, myyjän ei tarvitse palauttaa siitä aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia. Verkkopankkimaksu hyvitetään ilmoitetulle pankkitilille ja luottokorttimaksu hyvitetään luottokortille.

Peruuttamistilanteessa vastaanottamasi tavara on palautettava alkuperäiskunnossa ja olennaisesti muuttumattomana. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, myyjä voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta maksamaasi summaa.

Myyjä ei vastaanota tai hyvitä tuotepalautuksia, joita ei ole palautettu ohjeiden mukaisesti.

7. Riitatilanteiden ratkaisu

Riitatilanteet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Tarvittaessa riitatilanteet käsitellään Keski-Suomen käräjäoikeudessa.