Perhehoidon kokemusosaajat ja vertaisasiantuntijat

Vapaaehtoiset kokemusosaajat ja vertaisasiantuntijat ovat itsekin perhehoitajia tai eläneet perhehoitoperheessä. He neuvovat ja vaihtavat kanssasi kokemuksia omasta erityisestä osaamisalueestaan perhehoitajan vaihtelevasta arjesta tai esimerkiksi toimeksiantosopimukseen liittyvistä asioista. Tuki ja neuvonta on maksutonta.

valtakunnallista vertaistukea puhelimitse

Toimitko perhehoitajana yksin ja tuntuu siltä, että olisi mukava vaihtaa kokemuksia toisen samassa elämäntilanteessa olevan kanssa? Eikö lähellä asu toista ikäihmisten perhehoitajaa? Kiinnostaisiko perhehoitajan tehtävä? Kaipaatko toista näkökulmaa ADHD-oireisen kanssa jaettuun arkeen tai sukulaissijaisvanhemman moniin rooleihin? Näissä ja muissa perhehoitajan arjen asioissa kannattaa ottaa yhteyttä vapaaehtoiseen vertaisasiantuntijaan.

Katso täältä kokemusosaajien yhteystiedot.

Tukea toimeksiantosopimuksen tekemiseen omasta jäsenyhdistyksestäsi

Mietityttääkö toimeksiantosopimus? Haluatko hyvää yhteistyötä perhehoidon työntekijän kanssa? Jäsenyhdistysten vertaisasiantuntijat toimivat oman kokemuksensa pohjalta vapaaehtoisena vertaistukenasi toimeksiantosopimuksen tekemistä, tarkastamista tai muutosta koskevissa asioissa. Hän voi tulla mukaasi neuvotteluun tai ohjata sinua puhelimitse.

Katso täältä vertaisasiantuntijoiden yhteystiedot.