Neljä poikaa halaa pöydän ääressä. Neljä poikaa halaa pöydän ääressä.

Verkkokauppa

Meidän sakki ennakkovalmennuksessa -tehtävävihko

Tuotetunnus (SKU): 2500744

Meidän sakki ennakkovalmennuksessa -tehtävävihkoon on koottu tärkeää tietoa tukemaan perhehoitoperheeksi ryhtymistä koskevia, koko perheen yhteisiä pohdintoja. Tehtävien tekeminen ja yhteinen keskustelu auttavat lapsia saamaan etukäteistietoa perhehoidosta ja antavat vanhemmille työkaluja kartoittaa lasten näkemyksiä. Vihkon käyttöä voi jatkaa myös perhehoidon alettua.

Tehtävävihko pohjautuu Perhehoitoliitossa kehitettyyn Meidän sakki -ajatteluun, jossa kaikki perheenjäsenet huomioidaan jo perhehoidon ennakkovalmennusvaiheessa. Vihkoon on kartoitettu perhehoitajien ja heidän aikuistuneiden lastensa kokemuksia perhehoidon aloituksesta ja perhehoidosta vuosien varrelta.

Tehtävävihko on osa ikäihmisten ja vammaisten henkilöiden perhehoidon ennakkovalmennusmateriaaleja. Sen esimerkit ovat kehitysvammaisten ja ikäihmisten perhehoidon maailmasta, mutta ne soveltuvat kaikkien perhehoidon muotojen aloittamista suunnitteleville.

Kysy lisää: