Sanataidekortit tuovat virikettä ikäihmisten perhehoitoarkeen – Lataa pakka maksutta

Kuvassa on kaksi sanataidekorttipakkaan kuuluvaa korttia.
Esimerkkejä sanataidepakan tehtävistä. Saat ladattua pakan (pdf-tiedosto, 33 MB) klikkaamalla kuvaa!

Perhehoitoliiton Kotona perheessä -hanke on julkaissut Arjen sanataidepakan. Se on 50 kortin sarja tehtäviä, jotka on suunnattu perhehoidossa olevien ikäihmisten käyttöön perhehoitajien opastuksella.

Tehtävät tuovat asukkaita yhteisen tekemisen äärelle, ohjaavat havainnoimaan arkea, innostavat keskustelemaan ja kommunikoimaan, tukevat ikäihmisen mahdollisuuksia valintojen tekemiseen ja vievät heitä tarkkailemaan ympäristöä.

Pakan tehtävät rakentuvat Ikäihmisten hyvän perhehoitoarjen suositusten ympärille. Kunkin suosituksen aihepiiriin kuuluu kymmenen korttia, ja tehtävien kestot ja vaikeusasteet vaihtelevat. Kaikkia tehtäviä voi myös soveltaa: jos esimerkiksi seisominen ei onnistu, voi istua, tai jos muisteleminen tuntuu hankalalta, voi jutella muuten vaan.

Lataa sanataidepakka (pdf-tiedosto, 33 MB) maksutta klikkaamalla yllä olevaa kuvaa tai tätä linkkiä.

Avainsanat: , , , ,

Kommentoi artikkelia