Sijaishuollon juhlapäivä Care Day näkyy taas helmikuussa – Näin voit osallistua päivän viettoon!

Meidän sakki -päivän tapahtuman mainoskuva, missä on piirrettyjä kettuja.

Kansainvälinen sijaishuollon päivä Care Day juhlistaa sijaishuollossa asuvia tai asuneita lapsia ja nuoria sekä heistä välittäviä henkilöitä tänä vuonna perjantaina 18. helmikuuta. Koska Care Day on koko perheen juhlapäivä, Perhehoitoliitossa sitä kutsutaan Meidän sakin päiväksi. Päivän kunniaksi tehtyjä somebannereita voi käydä lataamassa Perhehoitoliiton sivuilta tämän linkin kautta.

Perheet voivat juhlia päivää kukin omalla tavallaan isosti tai pienesti, eikä herkuttelukaan ole pahitteeksi. Viime vuonna sosiaalinen media täyttyi Care Dayn aikaan kakkuhaastekuvista. Myös tänä vuonna kakkukuvia kannattaa julkaista ja seurata aihetunnisteella #CareDayCake.

Tänä vuonna sijaishuollon päivään kuuluu myös juhlawebinaari ja pitkin viikkoa järjestettäviä dialogikeskusteluja. Perhehoitoliiton juhladialogin aika on torstai-iltana 17.2. klo 18–19. Perhehoidon onnistumisista on keskustelemassa sijaishuollosta itsenäistyneitä nuoria, sijaissisarus ja perhehoitajia. Etäyhteydellä toteutettava keskustelu on suunnattu viranomaisille, aluevaltuutetuille, perhehoitajille ja nuorille. Yleisön on mahdollista osallistua keskusteluun chatin kautta. Lisätiedot ja osallistumisohjeet löydät Perhehoitoliiton tapahtumakalenterista.

Lisätietoa Care Dayn ohjelmasta ja konkreettisia juhlimisvinkkejä saat Pesäpuun sivuilta.

Avainsanat: , , , , , , ,