Perhehoidon tietopakettiin päivityksiä: Lataa lisälehti maksutta

Tietopaketin kansilehti ja kaksi sisäsivua rivissä
Tietopaketista löydät olennaisimman tiedon toimeksiantosuhteisesta perhehoidosta niin perhehoitajan kuin perhehoidon työntekijänkin näkökulmasta.

Perhehoitoliitto julkaisi kesällä 2023 kuudennen, uudistetun painoksen Hyvää perhehoitoa – Toimeksiantosuhteisen perhehoidon tietopaketista (ISBN 978-952-69585-8-3). Tietopakettiin on koottu tietoa perhehoitajille, sosiaalityöntekijöille ja muille perhehoidon parissa työskenteleville. Se toimii tietolähteenä perhehoidon moninaisissa kysymyksissä ja tilanteissa myös hyvinvointialueiden aikakaudella.

Painoksen julkaisun jälkeen tietopaketin tiettyihin osioihin on tullut päivityksiä muuttuneen lainsäädännön ja uusien tilastotietojen vuoksi. Perhehoitoliitto on julkaissut tietopakettiin lisälehden, johon muutokset on koottu. Voit ladata lisälehden (pdf-tiedosto) maksutta tästä linkistä.

Tietopaketti on toimeksiantosuhteisen perhehoidon pieni hakuteos, joka tarjoaa neuvoja ja ohjeita esimerkiksi silloin, kun

• pohditaan mahdollisuuksia ryhtyä päätoimiseksi perhehoitajaksi,
  • perhehoitaja palailee työelämään tai sijoituksen päättyessä pohtii työttömyysturvan edellytyksiä,
  • kaikki ei ole sujunut suunnitelmien mukaan, ja perhehoitaja tai hänen hoidettavansa tarvitsee tietoa oikeusturvakeinoista.

Tilaa tietopaketti Perhehoitoliiton kaupasta. Perhehoitoliiton jäsenyhdistyksen jäsenenä saat tietopaketista neljän euron alennuksen. Tarjolla on myös paljousalennuksia vähintään 10 ja 20 kappaleen tilauksista.

Avainsanat: , , , , , , , ,