Perhehoitaja: Lähde kuntoutumaan Punkaharjun kansallismaisemiin

Kaunis kesäinen maisema, jossa näkyy järveä, metsää ja kuntoutuskeskus.
Kruunupuiston kuntoutuskeskus ja hotelli sijaitsee Punkaharjulla Saimaan rannalla. Kuva: Kruunupuisto

Kuntoutuskeskus Kruunupuisto järjestää yhteistyössä Kelan ja Perhehoitoliiton kanssa ammatillista työkykyä tukevan KIILA-kuntoutuksen toimeksiantosuhteisille perhehoitajille, joiden kykyä toimia tehtävässään heikentää olennaisesti jokin sairaus. Kuntoutus alkaa tilannearviolla elokuussa 2024 ja päättyy vuoden 2025 loppupuolella.

Kurssi on osallistujille maksuton. Kela maksaa kuntoutusjakson ajalta kriteeriensä mukaisesti kuntoutusrahaa.

Hae pian: Paikat täytetään hakujärjestyksessä! Hakemuksen on oltava perillä Kelassa viimeistään 21.6.2024.

Katso tarkat hakuohjeet tältä sivulta.

Moniammatillista ja yksilöllistä kuntoutusta

Kuntoutuskurssin tavoitteena on parantaa kuntoutujan toimintakykyä ja mahdollistaa perhehoitajan tehtävässä jatkaminen. Kuntoutus muodostuu ryhmäjaksoista ja yksilöllisestä valmennuksesta. Niiden toteutuksesta vastaa moniammatillinen työryhmä, kuten työelämän asiantuntija, lääkäri, fysioterapeutti, psykologi ja terveydenhoitaja.

Pyrkimyksenä on löytää toimivia ratkaisuja perhehoitajan tehtävään, tunnistaa keinoja kuormituksen vähentämiseksi, vahvistaa motivaatiota hyvinvoinnista huolehtimiseen ja rakentaa tukiverkostoja työkyvyn takaamiseksi kuntoutuksen jälkeen.

Avainsanat: , , , , , ,