Tutustu uusiin animaatiovideoihin yhteistyöstä ja osallisuudesta

Piirroskuvassa aikuisia ja lapsia istuu sohvilla juttelemassa.
Kuvakaappaus uudelta animaatiovideolta ”Lastensuojelun perhehoidon yhteistyöntekijöiden tehtäviä”.

Perhehoitoliiton Youtube-kanavan tarjonta on täydentynyt kahdella uudella animaatiovideolla, joilla avataan perhehoidon eri toimijoiden yhteistyötä ja perhehoidettavien osallisuutta. Kumpikin video on Perhehoitoliiton tuottama.

1. Lastensuojelun perhehoidon yhteistyöntekijöiden tehtäviä: Videolla tarkastellaan osallisuutta ja oikeutta tehdä huostaanotettua ja perhehoitoon sijoitettua lasta koskevia päätöksiä lapsen, hänen huoltajansa, perhehoitajan, lapsen asioista vastaavan sosiaalityöntekijän ja perhehoitajan vastuutyöntekijän näkökulmista.

Katso video tästä alta:

2. Osallisuus ja yhteistyö aikuisten perhehoidossa: Videolla tutustutaan erilaisiin tapoihin saada tukea ja apua omien asioiden hoitamiseen aikuisten perhehoidossa. Oikeudellisen ennakoinnin tapojen ja edunvalvonnan esittelyn ohella pohjavirtana videossa on jokaisen ihmisen oikeus pysyä osallisena itseään koskeviin asioihin, omaan elämäänsä. Tämän toteutuminen edellyttää yhteistyötä, jossa perhehoitajalla on tärkeä rooli.

Katso video tästä alta:

Avainsanat: , , , , , , ,