Huuhkajien Joona Toivio suojelee Perhehoitoliiton Ajoissa kotiin -kampanja

Mies katsoo kameraan. Kuvan tausta on sininen.
Joona Toivio. Kuva: Carl Sandin

Valtakunnallinen sijaisvanhempien rekrytointikampanja Ajoissa kotiin järjestetään tänä vuonna viikoilla 36 ja 37 eli 6.–19. syyskuuta. Kampanjan teemana on tällä kertaa Perhehoito on joukkuelaji, sillä kuten joukkueurheilussa, myös perhehoidossa onnistuminen vaatii tiimin eri osien saumatonta yhteistyötä.

Kampanjaa koordinoi tuttuun tapaan Perhehoitoliitto, ja se toteutetaan yhteistyössä kuntien, alueellisten sijaishuollon yksiköiden, järjestöjen ja perhehoitoa tuottavien yritysten kanssa. Tavoitteena on, että tänäkin vuonna kampanjaan osallistuvat tahot järjestäisivät mahdollisimman paljon tapahtumia ja tempauksia, joissa kerrotaan sijaisvanhemmuudesta. Perhehoitoliitto välittää niistä tietoa sähköisissä kanavissaan ja Perhehoito-lehdessä ennen kampanjaa ja sen aikana sekä toimittaa osallistujille kampanjamateriaalia.

Tämänvuotisen kampanjan suojelijaksi on lupautunut teemaan sopivasti Suomen jalkapallomaajoukkueen eli Huuhkajien luottopelaaja Joona Toivio. Hänen lapsuudenperheeseensä kuului myös perhehoitoon sijoitettuja lapsia. Toivion ajatuksiin perhehoidosta voi tutustua myös esimerkiksi Sveriges Radio Finskan podcastissa: https://sverigesradio.se/artikel/7514165

Nyt on aika ideoida: miten teidän perhehoitoyksikkönne aikoo osallistua Ajoissa kotiin -kampanjointiin tänä vuonna? Ilmoitelkaa tapahtumistanne ja tempauksistanne Perhehoitoliiton tiedottajalle Olli Koikkalaiselle: olli.koikkalainen@perhehoitoliitto.fi, puh. 040 310 1446. Päivitämme tietoja kampanjan verkkosivuille, sosiaalisen median kanaviin ja Perhehoito-lehteen.

Korona-aika pakotti miettimään kampanjointiin uusia kulmia jo viime vuonna, ja moni siirsi tapahtumiaan verkkoon. Haasteista huolimatta eri puolilla maata saatiin järjestettyä lukuisia info- ja keskustelutilaisuuksia – sekä verkkovälitteisesti että ”luonnossa”. Perhehoitokumppanit Suomessa Oy toteutti myös tempauksen, jossa joukko perhehoitajia ja perhehoidon työntekijöitä polki tandemilla Tampereelta Ouluun. Matkantekoa pystyi seuraamaan sosiaalisessa mediassa, ja reitin varrelle oli pystytetty pop up -infopisteitä.

Lisätietoa:

Avainsanat: , , , , , ,